بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

 قیمت موبایل همچنان در حال ریزش + جدول تازه‌ترین قیمت‌ها (یکم خرداد)

  • کد خبر: ۶۷۹۴۱
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
 قیمت موبایل همچنان در حال ریزش + جدول تازه‌ترین قیمت‌ها (یکم خرداد)
 در یک ماه گذشته دست کم به دو دلیل مشخص - کاهش انتظارات تورمی و اثر مستقیم تغییرات نرخ ارز - قیمت موبایل‌های پرفروش ۱۲ تا ۱۸ درصد افت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «تغییرات قیمت ارز بازار موبایل را هم با اصلاح مکرر قیمت‌ها روبه‌رو کرده است. اصلاح نسبی قیمت‌ها در این بازار تکنولوژی در حالی رخ داد که اواخر سال گذشته انتظار رشد قیمتی در این بخش پیش‌بینی می‌شد، اما در یک ماه گذشته دست کم به دو دلیل مشخص - کاهش انتظارات تورمی و اثر مستقیم تغییرات نرخ ارز - قیمت موبایل‌های پرفروش ۱۲ تا ۱۸ درصد افت کرد.

بازار موبایل در پیچ و خم وضعیت نامشخص قیمت ارز طی ماه‌های اخیر با اصلاح مکرر قیمت‌ها روبه‌رو بوده است. اصلاح قیمت‌ها در حالی رخ داد که اواخر سال گذشته انتظار تورم قیمتی در این بخش با توجه به افزایش عوارض گمرکی تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار پیش‌بینی می‌شد، اما عملا با شروع سال جدید ادامه شرایط ناشی از کرونا در بسته بودن فروشگاه‌ها و مجتمع‌های فروشگاهی و همچنین ماه رمضان عملا باعث کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها در این بازار شده است. در کنار این عوامل ادامه شرایط مذاکرات برجامی و انتخابات هم بر نامشخص بودن اوضاع افزوده است.

محسن بهنامی، کارشناس بازار موبایل، معتقد است تقاضا برای موبایل به شدت کم شده است. همچنین او اعتقاد دارد که کاهش قیمت موبایل متناسب با کاهش قیمت ارز نیست و با این که قیمت ارز افت چند درصدی را در این روز‌ها تجربه می‌کند، اما قیمت موبایل با نسبت بیشتری کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش‌ها قیمت موبایل نسبت به دو ماه گذشته در پایین‌ترین میزان قرار دارد و رصد بازار و مقایسه قیمت‌ها و برند‌های مختلف نشان می‌دهد که بیشترین کاهش قیمت را گوشی‌های پرچم‌دار داشته‌اند؛ تا جایی که برخی ازمدل‌های آیفون و سامسونگ کاهش قیمت یک تا هفت میلیون تومانی را طی روز‌های اخیر تجربه کرده‌اند. برای مثال آیفون ۱۲ پرومکس تنها طی یک هفته نزدیک به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

از سوی دیگر سال ۹۹ با چند مصوبه جنجالی برای بازار موبایل و کالا‌های دیجیتال کشور به پایان رسید که به نظر می‌رسید در سال جدید با اجرایی‌شدن این قوانین، قیمت بخش عمده کالا‌های دیجیتال افزایش پیدا کند. چند نمونه از این مصوبه‌ها شامل افزایش تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از ۶ به ۱۲ درصد، توقف محاسبه تعرفه واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی و الزام اجرای طرح رجیستری برای تجهیزاتی مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکدخوان و ... بودند. با این حال در سال جدید علاوه بر کاهش قیمت موبایل، رئیس اتحادیه فناوران رایانه در مصاحبه با «ایسنا» اعلام کرد که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال کاهش نرخ دلار و سایر ارز‌ها باعث شد قیمت تمام اقلام وارداتی به کشور نیز وارد روند نزولی شود. به گفته او قیمت فکس، مودم، پرینتر، انواع تبلت، اجزای مختلف رایانه و ... طی مدت یک ماه ۱۵ تا ۴۰ درصد و به طور میانگین ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

 قیمت موبایل همچنان در حال ریزش+ جدول تازه‌ترین قیمت‌ها (یکم خرداد)

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->